BERGEMBIRALAH

Merentas zaman perjuangan Rasulullah terus mengukir sirah yang kekal subur dan tidak akan pernah layu. Jejak langkah perjuangannya menjadi inspirasi pembakar semangat jiwa-jiwa muda seperti Hassan Al Banna, Syed Qutb, Ahmad Yasin, Rantisi, Rahmat Abdullah, Burhanuddin Al Helmi, Abu Bakar Al Bakir, dan jutaan pemuda jihad yang terus bertebaran di segenap pelusuk muka bumi Allah. Pemuda-pemuda ini bangkit dengan sosok tegap dan bersedia untuk merempuh apa sahaja tembok mahupun dinding yang menghalang kalimah Allah daripada menjadi yang tertinggi.

Tetapi ingatlah wahai pemuda, jika engkau telah memilih Jihad sebagai jalan, maka janganlah lari daripada sunnah pengorbanan. Tidakkah engkau malu untuk untuk memakai lencana ummat Muhammad sedangkan engkau hanya berpeluk tubuh menanti syafaat di hari pengadilan.

Jika engkau telah memilih jihad, maka janganlah takut daripada Sunnah kebencian musuh, kerana Rasul mu juga dikerumuni musuh yang mendengki dan membenci. Biarlah kebencian itu ditelan dan dicerna agar jiwa mu subur dengan ketaqwaan dan keimanan.

Wahai pemuda Jihad, kamu memang akan dibenci, disisih, dihina, dipersenda, dimalukan, dan hidup mu wahai pemuda akan terus terhina pada pandangan mereka. MAKA BIARLAH. DAN BIARLAH DAN TERUS BIARLAH mereka dengan cara mereka.

Ingatlah wahai pemuda, mungkin perasaan ini juga pernah dirasakan oleh Muhammad Bin Abdullah, Abu Bakar As-Siddiq, Umar Al Khattab, Uthman Bin 'Affan, Ali Bin Abi Talib, Bilal Bin Rabah, Khalid Al Walid, dan Mus'ab Bin Umair.

MAKA TIDAKKAH ENGKAU MERASA GEMBIRA DALAM KESENGSARAAN INI???

MAKA TIDAKKAH ENGKAU MERASA GEMBIRA DALAM KESENGSARAAN INI ???

MAKA TIDAKKAH ENGKAU MERASA GEMBIRA DALAM KESENGSARAAN INI ???


asriabdullah
dedicated to
Sofful Qiyadah of BADAR

0 comments: