NAJIB TUN RAZAK : MAMPU MENCETUS REVOLUSI JIHAD

SUDAH !!! JANGAN SEMBANG BENDA KOSONG, JANGAN BUAT BENDA SIA-SIA

Najib Al-Altantuya kini semakin menghampiri puncak pemerintahan. Tidak boleh dibayangkan betapa rakusnya beliau akan meratah perjuangan Islam bagi memastikan kestabilan penguasaan beliau. Barisan UMNO saling tidak tumpah seperti angkatan Ahzab yang bersiap sedia untuk merempuh keampuhan Aqidah Islamiyah yang semakin bertapak kukuh. Tragedi Perak yang dirompak anak bangsa sendiri, nasib YB Eli yang aibkan dengan begitu dasyat, dan kes fitnah sodomi Anwar yang terkini seakan-akan dikelolakan oleh seorang pengarah filem yang sama.

Jika ditanya siapakah penerbit rancangan realiti tv yang paling berjaya di Malaysia ?, maka Najib individu yang paling layak untuk menerima anugerah tersebut.

Tetapi penulis tidak terlalu berminat untuk mengupas isu yang hanya akan membuatkan perasaan amarah menjadi tidak tenteram. Penulis ingin membawa sekalian sahabat di kampus mahupun yang telah berada di lapangan umat untuk menilai kondisi semasa persiapan kita. Peralihan Najib yang bakal menggantikan kepimpinan Mr Clean seharusnya membuat kita berfikir dengan lebih serius soal persiapan kita melalui dua cabang utama iaitu Tarbiyah dan Dakwah.

Sebelum menjadi PM, Najib sudah menggunakan peledak C4 untuk melebur tubuh janda molek bernama Altantuya Sharibuu tanpa belas dan simpati. Sebelum menjadi PM, Najib dengan rakus merampas kerajaan rakyat di Perak dengan senyuman lebar tanpada rasa malu dan bersalah kepada rakyat.

Maka, apa agaknya yang akan berlaku selepas Najib menjadi PM ???


Dalam bidang Tarbiyah, apakah kita masih sibuk memikirkan jalan penyelesaian masalah hati dalam kalangan ahli gerakan yang tidak pernah sudah. Apakah kita masih sibuk membincangkan soal akedemik nombor ini dan perjuangan nombor itu, sehingga wujud pertelingkahan ala kanak-kanak. Apakah kita masih membincangkan masalah ukhwah dalam kalangan ahli yang dikatakan tempang, cacat, tidak mesra dan sebagainya.

Sedarlah wahai ahli yang mentarbiah dan ditarbiah, kita mungkin turut terlena bersama Pak Lah semasa era pemerintahan beliau yang kuyu dan layu. Sehingga kita membazirkan terlalu banyak masa membincangkan perkara-perkara yang mengalihkan aulawiyat yang lebih utama.

Ayuh Tarbiyah, bangkit, bangkit bangkit.., kita memerlukan jundullah dalam erti kata jundu yang sebenar. Jundu yang berani merempuh pintu pagar Najib biarpun terpaksa menyarung jaket C4 di tubuh. Cara yang biasa perlu diselitkan dengan inovasi yang sedikit luar biasa agar persiapan kita lebih teguh dan utuh. Sudah tiba masanya kita berhadapan secara pahlawan dengan mereka yang berlagak seperti jantan.

Sudah !!! hentikan perbincangan karut yang melenakan para pejuang.

Ayuh kita hangatkan perbincangan ilmu Jihad dan Siasah Islam dalam kalangan ahli gerakan!!!.
Ayuh kita gegarkan alam dengan laungan Wehdah yang lebih kerap agar jiwa-jiwa kita sentiasa bersedia!!!.

Ayuh kita lazimkan bacaan Qunut Nazilah agar semangat ini ditemani dengan tentera Allah yang menjadi kunci kegemilangan yang lalu!!!.

Dalam bidang Dakwah pula, Apakah kita masih takut untuk bersuara dengan lebih lantang dalam mencegah mereka yang sering menghambat usaha Dakwah. Jika kita masih takut, maknanya Dakwah kita tidak sejajar dengan arus perdana yang memperlihatkan gelombang Dakwah semakin laju dan semakin hampir ke puncak. Apakah Dakwah kita masih diperingkat pengenalan kepada mad'u sedangkan akal mad'u pada hari ini perlu melalui sistem perubahan yang lebih ekspres. Apakah kita masih asyik dengan anjuran program-program yang hasilnya masih kurang menepati objektif yang dihajatkan bahkan memulangkan tekanan kepada jemaah.

Ayuh pejuang muda kita revolusikan Dakwah. Kita cuplik perjuangan generasi yang lalu dan kita hiasi dengan revolusi berdasarkan Ilmu wahyu dan akal yang mapan.

Kita cipta plan tindakan Dakwah bersepadu untuk mad'u agar mereka dapat menilai situasi semasa dengan pantas seterusnya memberi nilai tambah kepada Dakwah. Kita jangan melatah sekiranya masyarakat kelihatan longlai dan dangkal, walhal dalam masa yang sama kita masih membiarkan masjid lesu daripada laungan Dakwah dan Islah. Buat apa kita menunggu sesuatu yang tidak pasti, kita sebagai insan yang berkesedaran perlu mengisi setiap sudut ruang Dakwah yang ditinggalkan.

Walaupun ilmu kita masih terlalu kurang, namun perlu diingat, mad'u kita bukan masyarakat madinah yang boleh ditangguhkan usaha Dakwah ke atas mereka.

Ayuh!!! Optimakan ruang Dakwah, Minda pesimis terhadap diri perlu dihapuskan. Kita pendakwah merupakan insan terpilih dalam kalangan Ummah dan perlu berkerja untuk Ummah.

Masjid, Mimbar, Risalah, Kafeteria, Blok kediaman, dan HEP. Apakah kita sudah menerobos ke setiap ruangan kampus untuk memperkasa Dakwah ??? atau kita hanya bermain dalam coloseum rekaan dan bergelut dengan bayang-bayang sendiri.

Kita Lazimkan Qunut Nazilah, Kita Laungkan Wehdah, Kita Optimakan Ruang Dakwah, dan Kita Bangunkan Ummah.

Ayuh !!! Kita Bangunkan Ummah.



0 comments: