Jangan Guna Cara Khalifah Umar Untuk Menipu Rakyat

Perdana Menteri Malaysia yang ke Enam iaitu Dato Sri Najib Tun Razak dilihat cukup aktif dalam menjalankan tugasnya sebagai pemimpin nombor satu Negara. Satu persatu tindakan yang dilakukannya cukup menggemparkan bermula dengan pembebasan 13 orang tahanan ISA, Pemansuhan MECD, Kemunculan wajah baru dalam kabinet, dan sejak akhir-akhir ini Dato Sri Najib sering kelihatan turun ke lembah rakyat jelata tanpa laluan karpet merah seperti mana lumrahnya pemimpin yang lain.


Tindakan ini berjaya memaut hati rakyat marhaen yang sememangnya mengidamkan kehadiran pemimpin berjiwa rakyat seperti ini. Dalam nada sinis dan bergurau penulis ingin menghulurkan jutaan tahniah buat Dato Seri Najib Tun Razak diatas langkahbijak yang beliau lakukan.


Namun penulis ingin memberi sedikit cadangan kepada Dato Seri Najib untuk menambahkan lagi keampuhan kedudukan beliau di hati rakyat. Dato Seri Najib memperolehi gaji dan elaun bulanan yang agak lumayan, mungkin gaji dan elaun itu boleh disumbangkan untuk pembinaan pusat pendidikan bagi membangunkan anak-anak yatim yang tidak sedikit jumlahnya di Malaysia. Dato Seri Najib juga memiliki wang simpanan yang banyak, mungkin wang simpanan itu boleh disumbangkan untuk membantu rakyat berpendapatan rendah yang memerlukan bantuan seperti mana yang sering di paparkan dalam rancangan Bersamu Mu TV3.


Dato Seri najib juga boleh menetapkan agar skim pinjaman di Malaysia yang masih berunsurkan riba ditukar kepada skim yang lebih mesra syariah. Selain itu Dato Seri Najib juga boleh menggubal semula polisi biasiswa pendidikan kepada rakyat Malaysia yang kurang berkemampuan untuk melanjutkan pelajaran. Mungkin Dato Seri Najib juga boleh mewujudkan kaedah-kaedah yang lebih mudah untuk para petani di Malaysia memperolehi bantuan dalam melebar luaskan usaha tani mereka. Bagi golongan nelayan pula, Dato Seri Najib boleh menubuhkan kesatuan nelayan yang jimat kos melalui subsidi agar para nelayan Negara memiliki ruang yang sempurna untuk menampung kehidupan.

TETAPI DISEBALIK KELMBUTAN PEMERINTAHAN DATO NAJIB INI, ADA PERSOALAN YANG TIMBUL.

Apakah Dato Najib Mampu Memenuhi Impian Rakyat Ini???

Jika ingin turun ke medan rakyat jelata, kenapa sekarang?. Apakah dulu rakyat tidak pernah wujud?. Mengapa setelah menjadi PM baru Dato Najib ingin mengenal rakyat?, tidakkah ini membuang masa?. Tidakkah Dato Najib mengerti bahawa ada rakyat yang telah menanggung derita lebih daripada umur kemerdekaan Malaysia?. Apakah selama ini Dato Najib tidak mempercayai rakyat sehingga terpaksa turun untuk menyaksikan sendiri?


Amat celaka untuk Dato Najib sekiranya menggunakan kaedah Saidina Umar Al Khattab sebagai benteng untuk menutup kebobrokan sifat beliau. Ketahuilah Dato Najib bahawa jarak langit dan bumi tidak cukup untuk menggambarkan perbezaan diantara Najib dan Saidina Umar Al faruq. Saidina Umar merupakan khalifah yang termiskin selagi ada rakyatnya yang miskin. Saidina Umar merupakan khalifah yang berpuasa selagi ada rakyatnya lapar. Khalifah Umar merupakan orang yang sentiasa berjaga untuk melihat rakyatnya tidur dengan selesa. Saidina Umar merupakan khalifah yang mengangkat mata pedang dalam menjulang Islam.

Maka apa yang ada pada Dato Najib?, selain perut yang memboroi, skandal rasuah, skandal pembunuhan, skandal rampasan kuasa, dan pelbagai skandal yang cukup mengaibkan bagi seorang yang bergelar pemimpin.

AWAS DATO NAJIB,
JANGAN GUNA CARA KHALIFAH UMAR UNTUK MENUTUP PERUT YANG BOROI…
JIKA DIBANDINGKAN GUAN ENG DAN DATO NAJIB,
GUAN ENG LEBIH LAYAK UNTUK MEMERINTAH..

AWAS DATO NAJIB,
RAHSIA PERUT YANG BOROI ITU AKAN TERBONGKAR JUGA..
DAN RAKYAT AKAN DAPAT MELIHAT DI DALAM PERUT ITU
ADA TULANG DAN DAGING ALTANTUYA

0 comments: